Hej 2012 !!?

Välkomnar det nya året med öppna armar !! Men varför tror vi människor att någonting helt plötsligt skall ändras, eller att vi kan ändra oss så, bara för att 31 december går över i 1 januari !? Vad är det för skillnad på 9 till 10 maj liksom ? Fast jag kan köpa den, kanske behöver vi något som avslutas, och som i många fall kanske blir bättre. Ett avslut å en ny start liksom.

Som alla andra år så var även 2011 ett blandat år för mej, med både tårar å skratt, kärlek å hat, lycka å sorg. Så är livet tror jag - lite av varje för att man liksom skall se skillnaden. För att ta efter bloggvärlden kommer jag nu radda upp lite saker från 2011, utan inbördes ordning;
- min Oslovistelse avslutades.
- Bamse blev för gammal å fick åka upp till himmelen å äta hur mycke köttbullar han ville ;-(
- jag kämpade å blev starkare.
- älskade NILS kom till världen <3
- gick tillbaka till mina rötter å jobbade på Konsum i Munket under sommaren.
- fick rätt diagnos ställd på mitt knä = mina första narkoser och nytt korsband i nov = första gången på kryckor.
- tappade bort mitt Oslo.
- började plugga till frisör i Gbg = bästa valet i livet.
- väntade på snön denna vinter, men den kom aldrig.
- lät hjärtat bestämma över hjärnan.
- fick den äran att bli Nils gudmor.
- farfar fyllde 90 år och fick ett fint kalas.
- äggen flyttade från Sthlm.
- syrran å Mackan flyttade till finaste huset = dock mycke renovering.
- trivs tipptopp i Gbg med släkt, klasskamrater å fina vänner.

Sådär, säkert mycke jag missat. Säkert nåt jätteviktigt också... Menmen, nu är det iaf ett nytt år med nya möjligheter, nya saker man ska skratta och gråta åt och mycke mer saker att lära. I år ska jag iaf låta hjärnan bestämma över hjärtat, iaf försöka. 1 januari började iaf med snö, bra mycke snöfall, det var trevligt, men sen fick min älskade farfar åka in på sjukan... Må han må bättre fort <3
Jag fortsätter med att rehaba mitt knä, ca 6 roliga månader kvar i skolan och planerad bosättning i Gbg. Vad som händer efter juni i år är fortfarande ovisst, men jag hoppas och tror att kanske även jag "hittar hem" i år.

Patrik ringde förut, så imorn blir det Konsumjobb, 8.20 till 20.20. Då vet ni var ni har mej imorn.

Ha ett bra 2012 !!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback