Linser är en hel djungel


Spenderade halva kvällen igår åt att försöka hitta linser att beställa från internet. Självklart hittade jag linser. Finns tusen sidor att välja på, men inte EN ENDA sida hade engångslinser för mitt brytningsfel !!!!!!!!!!!! Axelvärdet stämmer tydligen inte... Å det är så få som har brytningsfelet just där jag har det, så tydligen tillverkas inte såna endagslinser ens. Hur ovärt !???!!?? Ringde även min optiker nu, men han sa att jag kan sluta hoppas på det en gång. Tack tack. Känns ganska onödigt att köpa månadslinser när jag använder linser så sällan som jag gör nu. Skulle man ens försöka prova att köpa endagslinser med ett annat axelvärde ? Eller är det bara bortkastade pengar...?

Idag skiner solen, men det blåser storm. Rådjursjävlarna, som jag för övrigt trodde jag var kompis med efter alla potatisskal de fick av mej i vintras, har ätit upp mina jordgubbsplantor. Inte hela plantorna, men halva iaf =( Piss off säger jag till dom.
Juni sitter bakom min rygg å skriker åt mej att hon vill ut. Hon ser ledsen nu... Tattarkatt som garanterat kommer få rinniga ögon om hon går ut i blåsten idag. Hon får stanna inne ett tag till. Jag går ut å målar en cykel röd !!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Tror inte det är värt att testa linser med annat axelvärde... waste of pengar det...



2011-05-30 @ 10:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback