kan man påverka sitt eget öde ?


Jag har haft en bra helg. Fast på något sätt kan jag känna mej lite skyldig... Jag har en del av mitt hjärta kvar i Oslo. Av någon konstig anledning kan jag inte släppa det. Jag läser nettaviser gång på gång, speciellt vg.no, och fattar nog fortfarande inte att det är sant. Jag har trots allt bott i Oslo 1,5 år, och det var inte alltför längesen jag lämnade Norges huvudstad. Så många gånger som jag passerat regeringshuset i Oslo... På något sätt skulle jag vilja se det med egna ögon, bara för att se att det verkligen är sant. Att finns så mycke hat som kan skada så mycke.

Jag vet att det finns sjuka människor här ute i världen. En del äter upp en människa inifrån genom psykisk misshandel under en längre tid, en del mördar nästan 100 stycken inom bara några timmar. Vet vi hur illa vi gör varandra ? Å är det värt det ? Vad blir bättre ? Vem strävar egentligen efter en sämre värld !?

Vi sånna här tillfällen blir jag kluven. Ska man fortsätta kämpa, och tro på att det goda vinner, eller ska man bara släppa taget å låta allt ha sin gilla gång och möta sitt öde ? Kan man ens påverka sitt eget öde ?
Men när det handlar om kärleken och det goda vill jag inte släppa taget. Jag vill tro att det en dag är det som segrar !! Kalla mej blåögd, men i spegeln ser jag trots allt mina starkt gröna ögon som hatar hat och trots allt älskar kärlek !!

Juni har förföljt mej hela morgonen och förmiddagen, som om hon aldrig ska vika från min sida. Säkert gör hon det bara för att fjäska för mej för att hon vill ut en tur. För att besvara hennes kärlek tar jag snart med henne ut...

11.59, sänker hakan mot mitt bröst, knäpper mina händer och tar en -TYST MINUT- för alla drabbade i Norge.

12.04. Minuterna rann iväg...
Då är min fråga; Ska man låta minuterna bara rinna iväg, tomma utan innehåll, eller ska man göra det bästa av tiden och leva fullt ut !???

Nu går jag ut i ett ganska kallt sommarjuli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback