"sjukanmäld"


Då var det måndag igen. Fast ingen vanlig måndag på jobbet... Nope, idag har jag varit "sjukanmäld". Gick upp strax efter 7 imorse. Jag hostade och hostade, pustade och frustade... men jag fick inte fram ett ljud. Kroppstempen är lite högre än vanligt, men det största problemet är den tjocka halsen. Spenderat dagen i soffan på hamngatan. Nu har jag bytt soffa och sitter numera hemma med katten. Imorn räknar jag med att vara på jobbet igen.

Helgen har varit toppen. Innebandylandskampen i fredas var dock en av de sämsta matcherna jag sett. På lördag gick vi upp ganska tidigt och åkte mot Nordmark. Skotertur blev, och hej kom å hjälp mej va kul det var. Satte hjärtat i halsgropen efter 15 meter, men sen kom den härlig känsla ganska fort. Trodde jag skulle flyga av ett antal ggr, men jag var aldrig orolig -  Jag höll ju om världens bästa =)

På lördag kväll blev det lite kalas, vilket såhär i efterhand kanske kan ses som lite onödigt... Man va fasen. Jag är fit for fight snart igen. Söndan blev en riktig slapp- å mysdag.

Tur att jag sagt upp min hemtelefon(sista feb,, så ni vet). Bara telefonförsäljare som ringer mej... "Karin, vi har ett erbjudande till dej. Du får välja om du vill ha 2 nummer av Illustrerad vetenskap eller en PC-tidning". Nej, tack. Sluta ring !!

Nu ska jag ta mej något ätbart, sen blir det väl dusch å sen säng.
Trots lite förkylning mår jag bättre än någonsin =)
Tjippåhej

Kommentarer
Postat av: sofia

hej! hur jobbar du under nästa veckan. jag har ju lov då tänkte att vi kunde försöka hinna med denna fikan som vi pratat på så länge. kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback