simmande ormar


"Solen skiner å himlen är blå, vad det är skönt att leva då." Jo, så är det. Det kan man inte sticka under stolen med. Juni sitter ut i solen och är värsta stekarkatten, medan jag fortfarande sitter inne framför datorn. Men jag har dammsugit på morgonkvisten minsann.

Mor är i Karlstad en sväng idag. Vi ska äta lunch ilag sen. Efter det tänkte jag åka till Mariebergsviken å läsa lite uppsatser tillsammans med de simmande ormarna.
Jag har för övrigt "badat som en galning" de senaste dagarna. Det är ju så underbart varmt i solen, så svalka sig bör man.

Jobb söker jag också. Skickar iväg lite ansökningar hit å dit. Men det är väl bövelen att de bara söker matte/no lärare överallt. På fredag ska jag gå till arbetsförmedlingen å anmäla mig som arbetslös. Känns ju kul.  

Igår var jag med på första barmarken för året. Känner väl att jag är skapligt frisk nu,, så gott som iaf. Men nu är jag riktigt snuvig, så det förvånar mig inte om det tar omtag. Nä fy fan, det vill vi inte så de tankarna kastar vi bort. Mina nya joggingskor är iaf som gjutna efter mina fötter. Gött.

På med bikinin å ut i solen !!
pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback